Salon samochodowy

Choć producenci samochodów wychodzą do klientów z wieloma kuszącymi rabatami i przecenami, wielu konsumentów rynku motoryzacyjnego nie może pozwolić sobie na zakup całkowicie nowego modelu lub z różnych powodów nie podejmuje zakupu ratalnego, opiewającego na bardzo wygórowaną kwotę. Z tego powodu rynek aut używanych kwitnie i prosperuje, dostarczając zajęcia pośrednikom zajmującym się pozyskiwaniem i sprzedawaniem już eksploatowanych pojazdów.

Jak donoszą zestawienia statystyczne, polski rynek samochodów używanych rozwija się szczególnie szybko. W 2015 roku polskie obroty towarami motoryzacyjnymi nie tylko równały się, ale i przerosły te, które łącznie osiągnęły w tamtym okresie

  • Czechy,
  • Słowacja
  • i Węgry.

Wśród producentów, którzy w roku 2016 okazali się najbardziej pożądani przez polskich nabywców, znajdują się takie marki, jak

  • Mazda,
  • Renault,
  • Volkswagen,
  • Opel,
  • czy Ford.

Warto też zauważyć, że zmalało zainteresowanie dla samochodów typu kombi – na rzecz hatchbacków.

Taki stan rzeczy jest korzystny niewątpliwie dla osób zaangażowanych w biznes pośredniczenia w kupnie i sprzedaży pojazdów. Gorsze perspektywy mają przed sobą głównie przyroda i środowisko naturalne. Z punktu widzenia natury, korzystniejsze byłoby zapełnienie polskich dróg samochodami wykorzystującymi nowsze rozwiązania techniczne, w tym także i takie, które są bardziej przyjazne środowisku. Właściciele starszych modeli, tacy, którym leży na sercu trend bycia Eko, mogą jednakże praktykować zasady ekonomicznej jazdy i ta perspektywa jest pocieszająca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *